Dinosaurs, Mankind, Prehistory-Dino Ma. P.-Δραστηριότητες

 Dinosaurs, Mankind, Prehistory-Dino Ma. P.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Δείτε μια γενική παρουσίαση του έργου
πατώντας στην παρακάτω εικόνα


ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΟΙ ΓΡΙΦΟΙ

Σκοπός κάθε δραστηριότητας είναι η μελέτη και η επεξεργασία της θεματικής των εργαστηρίων δεξιοτήτων της γ' τάξης. Για να γίνει αυτό πιο ενδιαφέρον για τους μικρούς μας μαθητές, επιλέχτηκε το θέμα να δίνεται κάθε φορά από τους εταίρους με μια μορφή κρυμμένου θησαυρού. Δύο τάξεις-μέλη συνεργάζονται για τη δημιουργία ταινίας με την εφαρμογή οπτικοποιημένου προγραμματισμού scratch στην οποία δίνεται ένας γρίφος που η λύση του οδηγεί στην εύρεση κρυμμένου απολιθώματος δεινοσαύρου. Το αποτύπωμα αυτό αποκαλύπτει κάθε φορά το θέμα μελέτης. Τέλος, τα αποτελέσματα της μελέτης αποτυπώνονται με μια ποικιλία συνεργατικών παραδοτέων έργων, όπως e-book, χρονογραμμή, παρουσίαση, αφίσες, ψηφιακό μουσείο.

ΓΝΩΡΙΜΙΑ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας των συστάσεων μεταξύ των εταίρων. 

Προκειμένου να γνωριστούν και να επικοινωνήσουν οι μαθητές μας μεταξύ τους δημιουργήθηκε ένας συνεργατικός πίνακας με την εφαρμογή Padlet όπου συστήθηκαν δείχνοντας τον αγαπημένο τους δεινόσαυρο με ένα avatar, μια ζωγραφιά ή ένα σύντομο βίντεο λέγοντας γιατί τον επέλεξαν. Άλλοι έγραψαν τις πληροφορίες τους και τις συνόδευσαν με εικόνα avatar, άλλοι μίλησαν στην εφαρμογή Chatter pix, άλλοι έφτιαξαν διαδραστικό παιχνίδι, άλλοι ζωγράφισαν το πορτραίτο τους κλπ. Ως γλώσσα επικοινωνίας χρησιμοποιούμε την αγγλική κι έτσι οι μαθητές μας ωφελούνται διπλά, μια που εκτός από τη χρήση εργαλείων νέων τεχνολογιών καλούνται να εξασκήσουν και την ξένη γλώσσα που διδάσκονται στο σχολείο. 

 Ένα κλικ στην εικόνα θα σας οδηγήσει στον πίνακα για να δείτε τις υπέροχες δημιουργίες όλων των μαθητών.



Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάστηκαν σε ένα άλλο Padlet με πληροφορίες σχετικά με το σχολείο  και την πόλη τους. Σημείωσαν επίσης σε διαδραστικό χάρτη πού βρίσκεται το σχολείο τους. Κάντε κλικ στις εικόνες για να μεταφερθείτε στους πίνακες.



Έτσι γνωρίσαμε κάπως τους νέους μας συνεργάτες και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στον κόσμο της Προϊστορίας.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ

Μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες ενός έργου eTwinning είναι να αποκτήσει  λογότυπο. Έτσι, ως πρώτη μας δραστηριότητα επιλέχτηκε η δημιουργία και η ψήφος του λογότυπου του έργου μας. Εκπαιδευτικοί από τις 5 συνεργαζόμενες χώρες ήταν υπεύθυνοι για την εξοικείωση των μαθητών με τη λειτουργία των λογότυπων και όλοι οι μαθητές ζωγράφισαν τα δικά τους ψηφιακά είτε χειροποίητα σχέδια. 
Αφού κάθε σχολείο επέλεξε τα καλύτερα σχέδια, οργανώσαμε ψηφοφορία μεταξύ όλων των μαθητών για να επιλέξουν ποιο θα είναι το λογότυπο που θα προσδιορίζει το έργο μας. Νικήτρια του λογότυπου του έργου μας ήταν η μαθήτρια της Γ΄2 τάξης του σχολείου μας Μαριλένα Σ. με ένα έργο που πολύ εύστοχα παραπέμπει στο θέμα του έργου. Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή τη δραστηριότητα κι ας μην αναδείχθηκαν νικητές.

1. Επιλογή του λογότυπου της τάξης μας.


2. Τα λογότυπα που επιλέχθηκαν από κάθε σχολείο.




3. Επιλογή του λογότυπου του έργου ανάμεσα στα λογότυπα που υπερψηφίστηκαν σε κάθε σχολείο από μαθητές ...


... και από εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.




     4. Απονομή αναμνηστικού βραβείου από τη Διευθύντρια του σχολείου μας στην νικήτρια.



1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΩΝ

Οι κατασκευές είναι μια από τις αγαπημένες δραστηριότητες των μαθητών. Εντάξαμε μία τέτοια στην  αρχή του έργου που οι μαθητές μας κυριολεκτικά  απόλαυσαν. Έφτιαξαν με πηλό ίχνη δεινοσαύρων που μοιάζουν με απολιθώματα για να κρύψουν ένα από αυτά σε κάποιο μυστικό χώρο του σχολείου. Φωτογράφισαν πέντε χώρους που επέλεξαν, έκρυψαν σε έναν το αποτύπωμα και ανέβασαν τις φωτογραφίες σε μία συνεργατική διαδραστική εικόνα. Στη συνέχεια, θα δώσουν έναν γρίφο στους εταίρους, μέσα από video φτιαγμένο με την εφαρμογή οπτικού προγραμματισμού Scratch ο οποίος θα τους οδηγήσει στην επόμενη δραστηριότητα.







2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ

Αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο που ετοίμασαν μαζί οι μαθητές από τα σχολεία της Αστυπάλαιας και του Πειραιά, και μαντέψαμε πού είχαν κρύψει το αποτύπωμα, κάναμε την έρευνά μας και απαντήσαμε στον γρίφο με κείμενα που αναρτήθηκαν στο παρακάτω βιβλίο. Τα κείμενά μας συνόδευσαν με ζωγραφιές οι μικροί μας εταίροι από το νηπιαγωγείο Grigor Vitez από το Split της Κροατίας. Στο βιβλίο αυτό έγραψαν και ζωγράφισαν όλοι οι εταίροι μας.







3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΙΔΟΥΣ

Τον Ιανουάριο ετοίμασαν τον γρίφο οι φίλοι μας από Τουρκία και Ιταλία. Μας έστειλαν το βίντεο για να βρούμε το αποτύπωμα και στη συνέχεια επιλέξαμε τη σωστή κρυψώνα με ψηφοφορία. 
Αυτή τη φορά ο γρίφος αφορούσε την εμφάνιση και την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Τα αποτελέσματα της μελέτης μας  τα επισυνάψαμε συνεργαζόμενοι με τους συμμαθητές μας από την Αστυπάλαια σε μια διαδραστική χρονογραμμή Genial.ly. Για να οργανώσουμε τη συνεργασία μας όσο καλύτερα μπορούσαμε πραγματοποιήσαμε μια online συνάντηση και χρησιμοποιήσαμε το forum  του Τwinspace.











4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ

Τον Φεβρουάριο ήταν η σειρά μας να ετοιμάσουμε τον γρίφο μαζί με τους μικρούς μας φίλους από το νηπιαγωγείο Grigor Vitez. Για την κατανομή των δραστηριοτήτων συναντηθήκαμε διαδικτυακά και αφού καταλήξαμε στο πού θα κρύψουμε το αποτύπωμα, και πώς θα το παρουσιάσουμε, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με τους αγαπημένους μας δεινόσαυρους που δεν λείπουν ποτέ από το έργο.



Επιλέξαμε το σημείο όπου θα κρύψουμε το αποτύπωμα με ψηφοφορία.


Δείτε εδώ μια μικρή ταινία που αφορά την συνάντηση αυτή.


Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε όπως όλοι με την επίλυση του γρίφου. Οι μικροί μας συνεργάτες μας έστειλαν το μήνυμα σε κώδικα που είχαν φτιάξει και τον οποίο όλοι έπρεπε να σπάσουμε για να διαβάσουμε ώστε να ξέρουμε ποια είναι η επόμενη δραστηριότητα-έρευνα.



Έτσι ξεκίνησε η μελέτη για το ανθρώπινο σώμα με πολλές δραστηριότητες αλλά και μεγάλο ενθουσιασμό...







Η τελική εργασία είναι μια παρουσίαση του ανθρώπινου οργανισμού μοιρασμένη στις διακρατικές ομάδες. Εμείς εργαστήκαμε πάνω στον σκελετό με τους συνεργάτες από το σχολείο Göbel Şehit Nusret Kula Primary School




5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ-ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο Μάρτιος ήταν αφιερωμένος στη διαφορετικότητα μεταξύ ανθρώπων και τη συμπερίληψη όλων στο σχολείο και στην κοινωνία γενικότερα. Αφού συζητήσαμε και μελετήσαμε γενικά το φαινόμενο, μοιράσαμε στις ομάδες το θέμα που θα παρουσιάζαμε με συνεργατική, αυτή τη φορά, αφίσα. 
Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται συνοπτικά όλες μας οι δραστηριότητες που αφορούν τα άτομα με αναπηρίες.


Συναντηθήκαμε στη συνέχεια με τους συμμαθητές μας από το σχολείο Pontecorvo και φτιάξαμε μαζί την αφίσα με την οποία στέλνουμε το μήνυμα πως " Ανάπηροι ή όχι, όλοι έχουμε το δικαίωμα στον σεβασμό γιατί η μόνη μας διαφορά είναι ... ότι είμαστε ίσοι"




6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Ο Μάιος είναι ο μήνας που περιμέναμε με μεγάλο ενθουσιασμό. Είναι καιρός να χτίσουμε το μουσείο και να δείξουμε τα αποτελέσματα της δουλειάς μας στους συμμαθητές μας, στους δασκάλους του σχολείου μας και φυσικά στους γονείς μας. Σας παρουσιάζουμε με υπερηφάνεια το Προϊστορικό μας Μουσείο  












7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΕΤΑΙΡΟΥΣ

 Προκειμένου να οργανώσουμε κάθε φορά τις επόμενες δραστηριότητες και να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες, οι εκπαιδευτικοί κάναμε αρκετές διαδικτυακές συναντήσεις, όλες σε κλίμα φιλικό και συνεργατικό.

 








8η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

9η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ