Joan Miro and the dance of the space's constellations-Δραστηριότητες

ΓΝΩΡΙΜΙΑ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ



Προκειμένου να γνωριστούν και να επικοινωνήσουν οι μαθητές μας μεταξύ τους δημιουργήθηκε ένας συνεργατικός πίνακας με την εφαρμογή Padlet όπου συστήθηκαν με διάφορους τρόπους. Άλλοι έγραψαν τις πληροφορίες τους και τις συνόδευσαν με εικόνα avatar, άλλοι μίλησαν στην εφαρμογή Chatter pix, άλλοι έφτιαξαν διαδραστικό παιχνίδι, άλλοι ζωγράφισαν το πορτραίτο τους κλπ. Ως γλώσσα επικοινωνίας χρησιμοποιούμε την αγγλική κι έτσι οι μαθητές μας ωφελούνται διπλά, μια που εκτός από τη χρήση εργαλείων νέων τεχνολογιών καλούνται να εξασκήσουν και την ξένη γλώσσα που διδάσκονται στο σχολείο. 

Δείτε εδώ το Padlet  γνωριμίας των μαθητών.


ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Ανταλλάξαμε τις ευχές μας για τα Χριστούγεννα σε μια διαδραστική ευχετήρια κάρτα φτιαγμένη με την εφαρμογή Genially. Κάντε κλικ στην εικόνα για να οδηγηθείτε στην κάρτα. Για να δείτε τις ευχές του/της κάθε μαθητή/τριας και εκπαιδευτικού επιλέξτε το όνομά του/της.



 ΕΠΙΛΟΓΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ

Μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητες οποιουδήποτε μακροπρόθεσμου έργου είναι να του δώσουμε τη δική του ταυτότητα, οπότε η πρώτη δραστηριότητα μετά από μια ματιά στο τεράστιο έργο του Miró ήταν η δημιουργία και η ψήφος του λογότυπου του έργου μας . Εκπαιδευτικοί από τις 3 συνεργαζόμενες χώρες ήταν υπεύθυνοι για την προβολή του έργου του Μιρό, μετά την οποία Αυστριακοί, Έλληνες και Ισπανοί μαθητές ζωγράφισαν τα δικά τους σχέδια. Η μόνη προϋπόθεση που έπρεπε να εκπληρώσουν ήταν να εκπροσωπήσουν το σύμπαν κάτω από το πρίσμα του Μιρό.
Αφού κάθε σχολείο επέλεξε τα καλύτερα σχέδια, η κυρία Μαργαρίτα από το 32ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά οργάνωσε ψηφοφορία μεταξύ όλων των μαθητών για να επιλέξουν ποιο θα είναι το λογότυπο που θα προσδιορίζει το έργο μας. Ο νικητής του λογότυπου του έργου μας ήταν ο μαθητής της 5oB τάξης του ισπανικού σχολείου C.E.I.P. Virgen del Carmen  Marcos Peinado με ένα έργο φανερά επηρεασμένο από την τεχνική του Miró.  Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή τη δραστηριότητα κι ας μην αναδείχθηκαν νικητές.



1η ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το ταξίδι μας στο σύμπαν του Μιρό συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό και μετά την επεξεργασία του λογότυπου και της  ψήφου του, οι δάσκαλοι Maria Jose  και Daniel  από την Ισπανία , Μarlene από την Αυστρία , Μαργαρίτα από τον Πειραιά και Αθανασία από το σχολείο μας είχαν την πρώτη τους διαδικτυακή συνάντηση για να συγκεκριμενοποιήσουν τις πρώτες δραστηριότητες . Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε ένα ευχάριστο και χαλαρό κλίμα, δείχνει την καλή σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των εκπαιδευτικών και είχε ως αποτέλεσμα τον προγραμματισμό διαφόρων δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν κατά τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο. 

Οι δραστηριότητες αυτές θα είναι 

εικαστικές δημιουργίες επηρεασμένες από  έργα και τεχνικές του Miró σε σχέση με το ίδιο το έργο του ζωγράφου αλλά και τη δομή της ύλης, η οποία αποτελεί  το πρώτο αντικείμενο μελέτης του προγράμματος

δραματοποιήσεις, χορός, παιχνίδια, προγραμματισμός (ρομποτική) και συνεργατική συγγραφή μιας ιστορίας και εικονογράφησή της από τους μικρούς μας μαθητές.


ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΑΣ ΓΝΩΣΕΙΣ-ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ


Παρατηρώντας πίνακες του αγαπημένου μας πια ζωγράφου εντοπίσαμε και μελετήσαμε στοιχεία με τα οποία ήρθαμε σε επαφή για πρώτη φορά (λόγω του νεαρού της ηλικίας μας), όπως τα μόρια, τα άτομα και οι καταστάσεις των υλικών σωμάτων στη φύση. Πραγματοποιήσαμε πολλές δραστηριότητες τις περισσότερες από τις οποίες οργάνωσε η κυρία Μαργαρίτα από το 32ο Δημοτικό Σχολείο  Πειραιά που είχαν ως αποτέλεσμα την πιο αποτελεσματική εμπέδωση των νέων αυτών γνώσεων με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο .

1. Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο και απαντήσαμε σε σχετικές ερωτήσεις.



2. Φτιάξαμε μόρια νερού και άλλων χημικών ενώσεων με διάφορα υλικά.


3. Παίξαμε στην αυλή το παιχνίδι "κυνηγός μορίων" το οποίο μας πρότειναν οι Ισπανοί φίλοι μας. Τα παιδιά είναι άτομα υδρογόνου και οξυγόνου. Ο κυνηγός τρέχει να πιάσει όσα άτομα χρειάζεται για να σχηματίσει μόρια νερού , δηλαδή 2 άτομα υδρογόνου και 1 άτομο οξυγόνου. 



4. Απεικονίσαμε τη δομή των υλικών σωμάτων στο χαρτί και δραματοποιήσαμε τη σχέση των ατόμων στα διάφορα υλικά σε ένα μικρό βίντεο.




5. Ζωγραφίσαμε άτομα, μόρια  αλλά και τον εαυτό μας επηρεασμένοι από τα έργα του Miro που είδαμε, ακόμα και έναν πίνακά του με δικά μας χρώματα. 
Μπορείτε να δείτε τις ζωγραφιές μας σε αυτόν τον πίνακα Padlet.

6. Γράψαμε και εικονογραφήσαμε μια φανταστική ιστορία σε συνεργασία με τους εταίρους μας. Την ιστορία ξεκίνησαν οι μαθητές από το σχολείο του Πειραιά και την συνεχίσαμε με τη σειρά οι υπόλοιποι γράφοντας ένα μέρος. Διαβάστε την ιστορία μας στο ηλεκτρονικό μας βιβλίο.

7. Ανακαλύψαμε λέξεις όπως άτομο, μόριο, Ευρώπη, φιλία και πολλές άλλες στην αγγλική, αποκωδικοποιώντας κώδικες βασισμένους σε έργα του Joan Miro.

 


8. Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με ερωτήσεις τις οποίες δακτυλογραφήσαμε στο μάθημα της Πληροφορικής, βασισμένες στις γνώσεις που αποκομίσαμε.
    
 




ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣΚΕΣ

  Η ενασχόλησή μας από τότε που ξεκίνησε το πρόγραμμα με τον Joan Miro,  δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει κάθε εικαστική μας δραστηριότητα. Έτσι λοιπόν όταν ήρθε η στιγμή να φτιάξουμε τις αποκριάτικες μάσκες μας αποφασίσαμε να τις διακοσμήσουμε με στοιχεία του αγαπημένου μας ζωγράφου και να το αποτέλεσμα: 





 ΣΥΜΠΑΝ- ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ-ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ

Το ταξίδι μας στον κόσμο της γνώσης συνεχίζεται με τη μελέτη της απαρχής της δημιουργίας του σύμπαντος δηλαδή αυτό που οι επιστήμονες ονομάζουν BIG BANG. Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο και διαβάσαμε πληροφορίες σε βιβλία καθώς και στο διαδίκτυο προσπαθώντας να καταλάβουμε την εξέλιξη του σύμπαντος , όσο αυτό είναι δυνατό. 


Μελετήσαμε το Ηλιακό μας Σύστημα και μάθαμε αρχαίους ελληνικούς μύθους για τους αστερισμούς. "Κατεβάσαμε" στα τάμπλετ εφαρμογές επισκόπησης του ουρανού και εντοπίσαμε πλανήτες και γνωστούς αστερισμούς. 








Φτιάξαμε τετράδιο όπου έχουμε τώρα όλες τις πληροφορίες συγκεντρωμένες.



Οδηγήσαμε τον αστροναύτη με κώδικα σε έναν πίνακα που μας έστειλε η κυρία Μαργαρίτα από το σχολείο του Πειραιά.


Κατασκευάσαμε ένα αυτοσχέδιο "προβολέα" αστερισμών.




Ζωγραφίσαμε τους αγαπημένους μας αστερισμούς.






ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ-ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Μία από τις συνεργατικές μας δραστηριότητες είναι η παρακάτω ταινία φτιαγμένη με την εφαρμογή "οπτικού προγραμματισμού" Scratch kai Scratch Junior. Η ταινία είναι ένα διαστημικό ταξίδι με προορισμό έναν νέο πλανήτη, τον Πλανήτη Miro, στον οποίο θα συναντηθούν τα παιδιά και ανταλλάξουν δώρα χαρακτηριστικά του τόπου τους. Περνώντας από τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος δίνουν πληροφορίες σχετικές με αυτόν. Η τάξη μας δημιούργησε το μέρος που μας αντιστοιχούσε (Αφροδίτη και Ουρανός) ενώ ήμασταν σε τηλεκπαίδευση. 


ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Σε μια ακόμα τηλεδιάσκεψη οι εταίροι εκπαιδευτικοί συζήτησαν θέματα που αφορούν το "κλείσιμο" του έργου, δηλαδή τις  τελευταίες δράσεις και τον τρόπο αξιολόγησής του από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αποφασίστηκε να απαντήσουμε σε ερωτηματολόγια Google Forms και ένα έντυπο αυτο-αξιολόγησης  για τους μαθητές. 


ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η σημαντικότερη δράση που προγραμματίστηκε είναι μια τηλεδιάσκεψη όλων των μαθητών που λόγω της πανδημίας είχε σταθεί αδύνατο να γίνει στη διάρκεια της χρονιάς. Στην τηλεδιάσκεψη αυτή οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους φίλους τους από τα άλλα σχολεία και να δείξουν τον τόπο τους ενώνοντας τα κομμάτια ενός παζλ. Η εικόνα που σχηματίστηκε είναι μια φωτογραφία της πόλης ή ενός χαρακτηριστικού σημείου αυτής. Οι πληροφορίες που συνόδευαν τη δραστηριότητα δόθηκαν από τους μαθητές μας στα αγγλικά.  











ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Δείτε στην παρακάτω παρουσίαση πώς μαθητές και εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν το έργο καθώς και τη συμμετοχή τους σε αυτό.