International Maths Challenge 2.0-Δραστηριότητες

 ΓΝΩΡΙΜΙΑ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (Οκτώβριος 2020)

Πριν από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, θεωρήθηκε απαραίτητο και ταυτόχρονα ευχάριστο να συστηθούν (για 2η φορά, αφού το είχαν και πέρυσι) οι μαθητές μας για να θυμηθούν και να γνωρίσουν όσο γίνεται καλύτερα τους συνεργάτες τους. Έτσι τους δόθηκε η ευκαιρία να επικοινωνήσουν μεταξύ τους γράφοντας λίγες πληροφορίες ο καθένας για τον εαυτό του σε έναν διαδραστικό πίνακα Padlet. Με τη δράση αυτή χρησιμοποίησαν ένα web 2.0 εργαλείο και εξασκήθηκαν στην αγγλική γλώσσα. 

Ένα κλικ πάνω στην εικόνα θα σας οδηγήσει στον πίνακα για να δείτε πώς συστήθηκαν οι μαθητές μας  στους νέους τους φίλους.


 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ; ( Οκτώβριος 2020)

 Η 1η μας δραστηριότητα σχετικά μα τα Μαθηματικά, που είναι το αντικείμενο μελέτης του έργου, έχει να κάνει με το τι σημαίνουν αυτά για τους μαθητές μας και πώς αυτοί τα αντιλαμβάνονται. Έτσι, μέσα από καταιγισμό ιδεών ο κάθε μαθητής κατέληξε σε συμπεράσματα τα οποία απεικόνισε με ένα "συννεφόλεξο". Για να φτιάξουν το συννεφόλεξο αυτό χρησιμοποίησαν την εφαρμογή  wordart στο μάθημα  Πληροφορικής. Θα πρέπει εδώ να ευχαριστήσουμε για άλλη μια φορά την εκπαιδευτικό Κ. Κεφαλληνού για την αμέριστη βοήθειά της.


 



ΕΓΩ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (Οκτώβριος 2020)


Ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός. Έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάποια από τα οποία είναι όμοια με άλλων και κάποια διαφορετικά. Ποιες πληροφορίες που με αφορούν εκφράζονται με αριθμούς;  Το συζητήσαμε και συμπληρώσαμε το παρακάτω έντυπο



ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ (Νοέμβριος 2020)

Στη διάρκεια μιας συζήτησης για το έργο και τους συνεργάτες μας οι μαθητές μας εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν ποια μαθήματα διδάσκονται οι μαθητές της τάξης στις χώρες εταίρους. Έτσι παρουσίασαν τα ωρολόγια προγράμματα κάθε τάξης άλλοι χειρόγραφα και άλλοι ηλεκτρονικά. 

Δείτε τις δικές μας εργασίες στο παρακάτω e-book. Κλικ στην εικόνα.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε. Γι όλους αυτούς τους λόγους οι εταίροι μας κι εμείς αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του κώδικα (Europe Code Week). Οι  δραστηριότητες επιλέχτηκαν, προγραμματίστηκαν και σχεδιάστηκαν από την ελληνική ομάδα, δηλαδή τους μαθητές της Γ' 2 τάξης του σχολείου μας αλλά πραγματοποιήθηκαν από όλους τους εταίρους. Στο δικό μας δε σχολείο συμμετείχαν μαθητές από τις περισσότερες τάξεις. Σε μία μάλιστα δράση είχαν συμμετοχή και γονείς. 
Οι συμμαθητές μας από την Ιταλία και την Αυστρία δήλωσαν ενθουσιασμένοι με το γεγονός ότι εκτελώντας τον αλγόριθμο του χασάπικου χορού κατάφεραν να χορέψουν. Τους άρεσαν επίσης οι εικόνες που προέκυψαν αποκρυπτογραφώντας τους κώδικες που οι ίδιοι οι μαθητές είχαν φτιάξει.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν, μπορείτε να δείτε μερικές από τις δραστηριότητες αυτές. Για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να δημοσιοποιήσουμε φωτογραφίες των εταίρων μας. 




ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Νοέμβριος 2020)

Επειδή φέτος δεν θα μπορούσαμε να ανταλλάσσουμε απτά παιχνίδια Μαθηματικών, αποφασίσαμε να καθιερώσουμε μία ημέρα για κάθε χώρα κατά την οποία θα ασχοληθούμε με ασκήσεις ή άλλες δραστηριότητες που θα μας προτείνουν τα παιδιά από αυτή τη χώρα. Πρώτη χώρα ήμασταν εμείς. Ετοιμάσαμε λοιπόν το υλικό μας, το στείλαμε ηλεκτρονικά στο twinspace του έργου και στις 12 Νοεμβρίου είχαμε την Ημέρα της Ελλάδας. Οι δραστηριότητες που προτείναμε ήταν ζωγραφική βασισμένη σε κώδικες τους οποίους επινόησαν και δημιούργησαν οι μαθητές μας, δύο διαδραστικά παιχνίδια με ασκήσεις πολλαπλασιασμού και επίλυση απλών μαθηματικών προβλημάτων.
Πριν αρχίσει η ενασχόλησή μας με τα Μαθηματικά είχαμε την 1η μας διαδικτυακή συνάντηση με τους συνεργάτες και φίλους από την Αυστρία. Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ με αυτή την επικοινωνία και ζήτησαν να το ξανακάνουμε.





Εικόνες από τα σχολεία εταίρους





ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ (Νοέμβριος 2020)

Για τη δραστηριότητα αυτή, η οποία ήταν η 1η που πραγματοποιήσαμε με το σχολείο κλειστό λόγω της πανδημίας, χρειαζόταν να παρατηρήσουμε παντού γύρω μας και να εντοπίσουμε σε ποιες περιπτώσεις στην  καθημερινότητά μας χρησιμοποιούμε τα Μαθηματικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής τα απεικονίσαμε με μια (ή και 2) αφίσα το κάθε σχολείο. Ορίστε τα αποτελέσματα: 

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ (Δεκέμβριος 2020)

Αν και οι γιορτές που πλησιάζουν μας βρίσκουν με τα σχολεία κλειστά δεν θα μπορούσαμε να μην στείλουμε τις ευχές μας στους φίλους και συνεργάτες μας. Φτιάξαμε, λοιπόν, ευχετήριες κάρτες τις οποίες  φωτογραφίσαμε και στη συνέχεια τις "ανεβάσαμε"  στον παρακάτω συνεργατικό πίνακα :  




ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ  ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 

(Δεκέμβριος 2020-Ιανουάριος 2021)



Μια πολύ σπουδαία και ξεχωριστή δραστηριότητα είναι το ημερολόγιο για το 2021 που φτιάξαμε σε συνεργασία και τα τρία σχολεία. Κάθε σχολείο ανέλαβε από 4 μήνες. Στη σελίδα με τις ημέρες σημειώσαμε όσες είναι σημαντικές για το κάθε σχολείο όπως για παράδειγμα οι αργίες ενώ σε 2η σελίδα δημιουργήσαμε ασκήσεις Μαθηματικών τις οποίες θα λύνουμε όταν είμαστε στον συγκεκριμένο μήνα. Οι ασκήσεις απαιτούν μαθηματικές πράξεις, αποκωδικοποίηση, επίλυση quiz ή puzzle, κατασκευές κλπ

    Το κομμάτι  που μας αναλογούσε το δημιουργήσαμε όσο ήμασταν σε τηλεδιάσκεψη και αυτό μας δυσκόλεψε αρκετά αλλά το αποτέλεσμα μας κάνει υπερήφανους. Η χαρά μας όταν πήραμε στα χέρια μας το εκτυπωμένο ημερολόγιο  ήταν τεράστια! Τώρα όλοι έχουμε από ένα αντίτυπο στο σπίτι καθώς και στην τάξη μας. Δώσαμε επίσης σε άλλες τάξεις του σχολείου μας και στο γραφείο των εκπαιδευτικών μας. 






  



ΕΠΙΛΟΓΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ (Ιανουάριος 2020)


Στην τηλεδιάσκεψη που έγινε μεταξύ των εταίρων εκπαιδευτικών τον Νοέμβριο αποφασίστηκε να προχωρήσουμε στη δημιουργία λογότυπου, την οποία είχαμε καθυστερήσει αρκετά γιατί τα σχολεία έκλειναν πότε το ένα πότε το άλλο λόγω της πανδημίας. Έτσι, αφού συζητήσαμε τι είναι και ποια μορφή μπορεί να έχει ένα λογότυπο, φτιάξαμε τα δικά μας με γνώμονα τον αντικείμενο του έργου και τους συμμετέχοντες σε αυτό. Επιλέξαμε τα 3 καλύτερα από το κάθε σχολείο και στη συνέχεια ζητήσαμε από τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου να ψηφίσουν αυτό που θεωρούσαν καταλληλότερο χωρίς να γνωρίζουν ποια 3 ήταν δημιουργίες μαθητών του δικού τους σχολείου. 

Επιλέχτηκε το λογότυπο που σχεδίασαν οι μαθήτριες Benedetta και Flora  της τάξης 3C του σχολείου του Pandino από την Ιταλία. Στις φωτογραφίες βλέπουμε τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας καθώς και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στη διαδικασία τους οποίους και ευχαριστούμε. 




ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΙΑΣ (Φεβρουάριος 2021)

Η Τρίτη 23 Φεβρουαρίου είχε επιλεγεί ως η ημέρα της Αυστρίας. Δηλαδή η μέρα κατά την οποία όλοι θα ασχοληθούμε με δραστηριότητες που θα μας πρότειναν οι εταίροι μας από την Αυστρία. Έτσι λοιπόν στις 10.00 συνδεθήκαμε διαδικτυακά με τα δύο σχολεία και αφού μιλήσαμε για λίγη ώρα με τους  Ιταλούς και Αυστριακούς φίλους μας, ασχοληθήκαμε  με τις ασκήσεις τους. Τις βρήκαμε πολύ ενδιαφέρουσες και ήταν για εμάς σπουδαία πρόκληση. Η δραστηριότητα που μας άρεσε περισσότερο από όλες ήταν οι  συμμετρικές εικόνες που έπρεπε να συμπληρώσουμε σε μία εφαρμογή στο tablet. 







ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ  "π" (Μάρτιος 2021)

Ο εορτασμός της "Ημέρας του π" δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα πρόγραμμα με θέμα τα Μαθηματικά όπως  είναι το δικό μας.  Όλες οι τάξεις του σχολείου μας την Παρασκευή 12 Μαρτίου πήραν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες με στόχο τη γνωριμία των μαθητών με τη μαθηματική σταθερά "π" . Οι δραστηριότητες αυτές επιλέχτηκαν και πραγματοποιήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης μας και ήταν ποικίλες. Οι μικροί μας μαθητές ζωγράφισαν βασισμένοι σε αναγνώριση σχημάτων ή στο αποτέλεσμα απλών μαθηματικών πράξεων. Οι λίγο μεγαλύτεροι μαθητές μας ασχολήθηκαν με εικαστικές δημιουργίες, έπαιξαν επιτραπέζια παιχνίδια και ζωγράφισαν σχετικές εικόνες. Τέλος οι μαθητές της ε' και της στ΄ τάξης παρακολούθησαν βίντεο, μέτρησαν την περιφέρεια και τη διάμετρο διαφόρων κύκλων διαπιστώνοντας  πως το πηλίκο τους είναι 3,14 και έμαθαν αρκετές πληροφορίες για τον μαγικό αυτό αριθμό. Ευχαριστούμε πολύ τους μαθητές και τους δασκάλους του σχολείου μας που με χαρά συμμετείχαν και μοιράστηκαν μαζί μας το τόσο ενδιαφέρον αυτό αντικείμενο μελέτης.


 



ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



Οι τρεις εταίροι εκπαιδευτικοί συναντιούνται με τηλεδιασκέψεις σε τακτά διαστήματα μέσα από την πλατφόρμα του Twinspace προκειμένου να οργανώσουν τις δραστηριότητες και να λύσουν τυχόν απορίες ή δυσκολίες που παρουσιάζονται στην πορεία του προγράμματος. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον η   επαφή είναι άμεση και η επικοινωνία πιο προσωπική με αποτέλεσμα οι δασκάλες μας να έχουν γνωριστεί αρκετά και η συζήτηση να γίνεται σε κλίμα πολύ φιλικό.

ΗΜΕΡΑ ΙΤΑΛΙΑΣ (Απρίλιος 2021)

Η Πέμπτη 22 Απριλίου ήταν ημέρα αφιερωμένη στους φίλους μας από την Ιταλία. Ασχοληθήκαμε με μαθηματικές δραστηριότητες που εκείνοι προετοίμασαν για όλους και τις οποίες μας έστειλαν διαδικτυακά. Λύσαμε τις ασκήσεις της μίας δραστηριότητας στην τηλεκπαίδευση και αφήσαμε τη δεύτερη που απαιτεί αρκετή προετοιμασία με κατασκευές για την 1η εβδομάδα μετά τις διακοπές του Πάσχα που θα είμαστε στο σχολείο. 
Η ημέρα ξεκίνησε με τηλεδιάσκεψη όλων των εταίρων στην οποία εμείς δεν συμμετείχαμε από το σχολείο αλλά ο καθένας από το σπίτι του και αυτό την έκανε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Τα παιδιά χαιρέτησαν και ευχαρίστησαν  τους φίλους τους για την προετοιμασία των δραστηριοτήτων. Γνώρισαν επίσης τις μαθήτριες που νίκησαν στο διαγωνισμό λογότυπου. 




Επιστρέφοντας στο σχολείο προχωρήσαμε στη δεύτερη δραστηριότητα που απαιτεί κατασκευή τετραγώνων και τριγώνων  με δίπλωμα χαρτιού, (κάτι σαν το origami). Στη συνέχεια με αυτά έπρεπε να φτιάξουμε κάποια συγκεκριμένα σχέδια που πρότειναν τα παιδιά από την Ιταλία αλλά και δικά μας. 







ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ KAHOOT
(ΜΑΪΟΣ 2021)

Στις 20 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η τελευταία διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών στην οποία προγραμματίστηκε και η τελική συνάντηση όλων των εταίρων προκειμένου να αποχαιρετιστούν παίζοντας . Επιλέχτηκε η εφαρμογή kahoot και ορίστηκαν από κοινού οι ασκήσεις. Συζητήθηκαν ακόμη το χρονοδιάγραμμα της αξιολόγησης του έργου από μαθητές και εκπαιδευτικούς και οι λεπτομέρειες για την ετικέτα ποιότητας.


Στις 27 Μαΐου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη στην οποία οι μαθητές αποχαιρέτησαν τους φίλους τους από Ιταλία και Αυστρία, τους ευχήθηκαν "καλό καλοκαίρι" και έπαιξαν στο kahoot ασκήσεις όλων των πράξεων τις οποίες κλήθηκαν να λύσουν νοερά.  Διασκέδασαν και εξέφρασαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους όπως τα παιδιά ξέρουν.









ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ 

Δείτε σε αυτό το άλμπουμ συγκεντρωμένες φωτογραφίες από όλες τις δραστηριότητες  που πραγματοποιήσαμε στο πλαίσιο του έργου.

Book titled 'Photo Memory AlbumInternational Maths Challenge 2.0'
Read this book made on StoryJumper
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση του έργου από τους μαθητές έγινε με δύο τρόπους:
  • Με ερωτηματολόγιο στο οποίο απάντησαν online
  • με συμπλήρωση ενός έντυπου αυτο-αξιολόγησης 
Οι απαντήσεις ήταν στην πλειοψηφία τους θετικές και έδειξαν πως οι μαθητές θεωρούν όχι μόνο χρήσιμη αλλά και ευχάριστη τη συμμετοχή τους σε αυτό. Δήλωσαν πως θα συμμετείχαν πρόθυμα σε έργο eTwinning στο μέλλον.











ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η κυρία Michaela από το σχολείο της Αυστρίας συγκέντρωσε σε ένα αρχείο όλες τις ασκήσεις-δραστηριότητες που δημιουργήσαμε για το  πρότζεκτ και τις οποίες θα βρείτε με ένα κλικ στην εικόνα.


ΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Στην "ιστοριογραμμή" που ακολουθεί μπορείτε με ένα κλικ σε κάθε μήνα, να μάθετε για όλες τις διαδικτυακές συναντήσεις που έγιναν μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών.